Θέμα: Η Ένωση Γονέων της 5ης
Δημοτικής Κοινότητας της Αθήνας ενάντια στην κατάργηση και συγχώνευση των
σχολικών επιτροπών και της δημοτικής επιτροπής παιδείας
Με αιφνιδιαστική κίνηση για το σύνολο της σχολικής κοινότητας η αντιδήμαρχος Αθήνας για το Παιδί Μαρία Ηλιοπούλου ανακοίνωσε προ ημερών (και οριακά πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς) μια επαγγελματικά σχεδιασμένη ανατροπή της λειτουργίας των σχολικών επιτροπών στο δήμο της Αθήνας. Με «πρόταση αναδιοργάνωσης» που απέστειλε, ανακοινώνει την απόφασή της να πάψει οριστικά τη λειτουργία 14 σχολικών επιτροπών και 7 δημοτικών επιτροπών παιδείας. Οι εν λόγω επιτροπές διαχειρίζονταν τα τελευταία χρόνια τα λειτουργικά έξοδα των 400 περίπου σχολείων του δήμου και αποφάσιζαν για την αποδοχή ή απόρριψη δεκάδων αιτημάτων τους σύμφωνα με τους κείμενους νόμους και την ισχνή χρηματοδότηση των σχολείων.
Η κίνηση της κας Ηλιοπούλου δεν είναι προϊόν διαλόγου με τα θεσμικά όργανα του Δήμου και της εκπαίδευσης, και συναντά αυτές τις μέρες την πλήρη αντίρρηση και τη σφοδρή αντίδραση όλων των εμπλεκόμενων μερών: εκπαιδευτικών, γονιών, μελών ΔΣ σχολικών επιτροπών, δημοτικών παρατάξεων σε όλα τα επίπεδα εκπροσώπησής τους, ακόμη και αιρετών ή διορισμένων στελεχών της δικής της δημοτικής παράταξης.
Στην αιτιολογική-εισηγητική της έκθεση η αντιδήμαρχος για το Παιδί Μαρία Ηλιοπούλου επικαλείται μια σειρά προβλημάτων της παρούσας δομής, τα οποία κατά τη γνώμη της δικαιολογούν την απόφαση να συγκεντρωθούν οι αρμοδιότητες των εν λόγω οργάνων στα χέρια της κεντρικής διοίκησης του Δήμου.
Η αντιδήμαρχος για το Παιδί αναφέρει ως πρόβλημα την ανάγκη διαθεσιμότητας μεγάλου αριθμού προσώπων για τη συγκρότηση των διοικητικών συμβουλίων των σχολικών επιτροπών. Το επιχείρημα αυτό ουδόλως συναντά την πραγματικότητα, δεδομένου ότι ουδέποτε υπήρξε πρόβλημα στη εκπροσώπηση σε αυτά τα όργανα των θεσμοποιημένων φορέων (διευθυντών σχολείων, εκπροσώπων ενώσεων γονέων, εκπροσώπων δημοτικών παρατάξεων αντιπολίτευσης). Ενδεχόμενο πρόβλημα πρόθυμων και εργατικών στελεχών της διοικούσας δημοτικής παράταξης δεν μπορεί να βαφτίζεται πρόβλημα συγκρότησης και δεν δικαιολογεί την κατάργηση των σχολικών επιτροπών.
Στο πρόβλημα της απουσίας εξειδικευμένων γνώσεων λογιστικού ή νομικού περιεχομένου στα μέλη των σχολικών επιτροπών η αντιδήμαρχος εντοπίζει ένα δεύτερο πρόβλημα. Γεγονός είναι ότι ουδέποτε η αρμόδια αντιδήμαρχος απάντησε στις επανειλημμένες οχλήσεις των διοικητικών συμβουλίων για νομική, γραμματειακή και λογιστική υποστήριξη των σχολικών επιτροπών από μέρους του δήμου. Αντί να ενισχύσει τις σχολικές επιτροπές με διοικητικό προσωπικό που θα υποστήριζε νομικά, λογιστικά και γραμματειακά τη λειτουργίας τους, η αντιδήμαρχος παιδείας αποφασίζει την κατάργησή τους χρησιμοποιώντας ως επιχείρημα το αίτημα στο οποίο ποτέ δεν απάντησε αρμοδίως.
Η αντιδήμαρχος παιδείας κατηγορεί τις σχολικές επιτροπές για αλληλοεπικαλύψεις αρμοδιοτήτων, ελλιπή κάλυψη των δαπανών και μη ενημέρωση της διεύθυνσης παιδείας με πίνακες κατανομής λειτουργικών δαπανών. Έχει ενδιαφέρον να το λέει αυτό η αντιδήμαρχος που είναι μέλος όλων αυτών των σχολικών επιτροπών καταλαμβάνοντας θέση στο δεκαπενταμελές Δ.Σ., στις οποίες ουδέποτε εμφανίστηκε, ούτε καν «εθιμοτυπικά», προκειμένου έστω να διαπιστώσει εξ ιδίοις όμμασι τα λειτουργικά τους ζητήματα. Η κυρία Ηλιοπούλου κατηγορεί για κακή λειτουργία τις σχολικές επιτροπές, των οποίων τη διοίκηση όρισε η ίδια και η διοικούσα δημοτική παράταξη που εκπροσωπεί και για τη λειτουργία των οποίων ευθύνεται η ίδια, χωρίς τόσο καιρό να ανταποκρίνεται επιλύοντας τα προβλήματα που της κατατίθενται. Θα είναι τουλάχιστον αφελές να θεωρεί η αντιδήμαρχος για το παιδί πως οι εργολαβίες του δήμου για τη συντήρηση και το χρωματισμό των σχολείων δεν υπάρχουν καν, λόγω των… αλληλοεπικαλύψεων αρμοδιοτήτων. Η μόνη αλληλοεπικάλυψη που αποδεχόμαστε ως Ένωση Γονέων της 5ης ΔΚΔΑ είναι που δεν μπορούμε να αποτρέψουμε τους γονείς να πληρώνουν και να βάφουν οι ίδιοι τόσα χρόνια τα σχολεία, αφού ο Δήμος κωφεύει στα αιτήματα των σχολείων. Το μόνο που συχνά γίνεται είναι οι σχολικές επιτροπές να δίνουν χρήματα για τα χρώματα, αναγνωρίζοντας, λόγω σύνθεσης του ΔΣ τους και εγγύτητας με τα ζητήματα και τους σχολικούς χώρους, τη σοβαρότητα του προβλήματος.
Η αντιδήμαρχος για το παιδί κα Ηλιοπούλου μιλάει στην εισηγητική της έκθεση για αυξημένα ταμειακά υπόλοιπα των σχολικών επιτροπών που λιμνάζουν στα ταμεία τους. Προφανώς δεν αναφέρεται στη σχολική επιτροπή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της 5ης ΔΚΔΑ που διαχειρίζεται τις ανάγκες της δεύτερης πολυπληθέστερης μαθητικής κοινότητας του δήμου. Γιατί γνωρίζει καλά το έλλειμμα που δημιούργησε η κακοδιαχείριση του προηγούμενου προέδρου της Κώστα Καραδήμα, ανιψιού του τότε αντιδήμαρχου παιδείας κου Λαμπρακάκη (με ανάληψη υποχρεώσεων μεγαλύτερη από τα ταμειακά δεδομένα γύρω στις 250.000 ευρώ σύμφωνα με τις διαπιστώσεις του Διοικητικού Συμβουλίου και χωρίς να έχουμε ακόμα το πόρισμα των ορκωτών λογιστών που θα ολοκληρώσει την εικόνα). Προφανώς ο εν λόγω πρόεδρος είχε τα αυξημένα προσόντα που ζητάει η κυρία Ηλιοπούλου, προς τούτο δε διορίστηκε στην εν λόγω θέση. Προφανώς αυτά τα αδιάθετα ταμειακά υπόλοιπα αναζητούν και οι ορκωτοί λογιστές που ενεργοποίησε σύσσωμο το νέο διοικητικό συμβούλιο της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της 5ης ΔΚΔΑ και η νυν πρόεδρός του Γιώτα Μαρινοπούλου, συνεχίζοντας τις προσπάθειες των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου που είχαν την ατυχία να συνυπάρξουν με τον Καραδήμα την περίοδο 2011-2014!
Η κυρία αντιδήμαρχος για το Παιδί κατηγορεί της σχολικές επιτροπές για καθυστερημένη κατάθεση απολογισμών, αλλά επιλέγει να μην αναφέρει τους λόγους αυτής της καθυστέρησης επιχειρώντας με αυτή την απόκρυψη να ισχυροποιήσει την πρόταση κατάργησής τους. Αλήθεια, γιατί οι Σχολικές Επιτροπές της 5ης ΔΚΔΑ παρέδωσαν φέτος έγκαιρα τους απολογισμούς τους, η δε δευτεροβάθμια παρά τις αντιξοότητες που δημιουργούν στη λειτουργία της οι συνέπειες της κακοδιαχείρισης Καραδήμα; Γιατί η κα Ηλιοπούλου αντί να περιμένει απολογισμούς δεν διέθεσε οικονομικούς υπαλλήλους του δήμου προκειμένου να βοηθήσουν στη σύνταξή τους, όπως επανειλημμένα της ζητήθηκε από τις σχολικές επιτροπές;
Η κα αντιδήμαρχος παιδείας κάνει την τιμή στη ΣΕΔΕ της 5ης ΔΚΔΑ να αναφέρεται στην εισηγητικής της έκθεση στον έλεγχο από ορκωτούς λογιστές. Δεν αναφέρει όμως από ποιους ζητήθηκε, από ποιους υποστηρίχθηκε και από ποιους δεν υποστηρίχθηκε, και αναφερόμαστε προφανώς στην ίδια που αρνήθηκε την παρουσία της σε συνεδριάσεις του ΔΣ για το εν λόγω θέμα.
Τέλος η αντιδήμαρχος παιδείας στην αδύναμη επιχειρηματολογία της που κατά τη ίδια και τους τεχνοκράτες συντάκτες της εισηγητικής της έκθεσης δικαιολογεί την κατάργηση των σχολικών επιτροπών κάνει αναφορά σε ερωτήσεις στο δημοτικό συμβούλιο σχετικά με παρατυπίες στη λειτουργία των σχολικών επιτροπών. Αρνούμαστε να δεχτούμε πως η αναφορά της αντιδημάρχου για το Παιδί στα δημοτικά συμβούλια υποκρύπτει αντίληψη φόβου και άρνησης του ελεγκτικού τους ρόλο. Αν η ίδια ασκεί πλημμελώς τον εποπτικό της ρόλο, κάποιοι άλλοι οφείλουν να το κάνουν στη θέση της.
Η πρόταση για την αναδιοργάνωση των Δημοτικών Επιτροπών Παιδείας και των Σχολικών Επιτροπών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου της Αθήνας, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική-εισηγητική έκθεση της Αντιδημάρχου για το παιδί Μαρίας Ηλιοπούλου, μας βρίσκει πλήρως αντίθετους ως Ένωση Γονέων της 5ης ΔΚΔΑ.
Θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων της 5ης Δημοτικής Κοινότητας του Δήμου της Αθήνας έχει στην ευθύνη το δεύτερο μεγαλύτερο αριθμό μαθητών από όλες της Κοινότητες του Δήμου. ( 63 Σχολικές μονάδες με συνολικό αριθμό μαθητών μαθητριών 9773). Η δράση μας και η εκπροσώπηση μας στα θεσμικά όργανα του Δήμου (ΔΕΠ-ΣΕ) είναι γνωστή. Όπως γνωστοί είναι οι αγώνες μας για την πρωινή βάρδια των σχολείων , την αποτροπή των συγχωνεύσεων, την διασφάλιση της χρήσης του δημόσιου χώρου, την παρέμβαση μας σε ζητήματα διαφθοράς των προέδρων των Σ.Ε. και διευθυντών Σχολείων. Είμαστε βέβαιοι ότι ένας από τους λόγους που δεν ζητήθηκαν οι απόψεις μας και οι προτάσεις που έχουμε για την καλύτερη λειτουργία των σχολικών επιτροπών είναι η καθημερινή μας παρέμβαση στα δρώμενα της σχολικής Κοινότητας.
Καλούμε τα θεσμικά όργανα του Δήμου, τις δημοτικές παρατάξεις, τα διοικητικά συμβούλια σχολικών επιτροπών και δημοτικών επιτροπών παιδείας, τους προέδρους των σχολικών επιτροπών, καθηγητές και δασκάλους να τοποθετηθούν στην επιχειρούμενη γραφειοκρατικοποίηση και το συγκεντρωτισμό των οργάνων που θα διαχειρίζονται τις ανάγκες λειτουργίας των σχολείων της Αθήνας. Η επιχειρούμενη συγκέντρωση αρμοδιοτήτων αποτελεί πλήγμα στη δημοκρατική και αποκεντρωμένη λειτουργία του δήμου, η σύνδεση σχολείου - τοπικής κοινότητας θα αποδυναμωθεί πλήρως, και θα αφαιρεθεί από τους πολίτες και τα θεσμοποιημένα όργανα της εκπαίδευσης ο έλεγχος, η συμμετοχή και η παρέμβαση στα ζητήματα που άμεσα τους αφορούν. Η συγκέντρωση αρμοδιοτήτων σε ένα κεντρικό όργανο θα κληθεί να αντιμετωπίσει από Σεπτέμβρη εκατοντάδες αιτήματα από τα 400 περίπου σχολεία της αρμοδιότητάς του. Αναρωτιόμαστε με πόση ταχύτητα θα διατίθενται οι σχολικοί χώροι που θα ζητούνται από τα σχολεία και τους συλλόγους γονέων. Θα υπηρετήσει το νέο όργανο την ιδέα των ανοιχτών σχολείων στην κοινωνία; Θα αντιμετωπίζει με την εγγύτητα και την αντίληψη που αυτή επιτρέπει την λογική ιεράρχηση των αναγκών;
Είναι σε όλους φανερό ότι η συμμετοχή δημοτικών υπαλλήλων στο έργο των Σ.Ε., μέσω μιας οργανωμένης και συστηματικής διοικητικής και οικονομικής υποστήριξης, θα αναβαθμίσει πλήρως την λειτουργία τους και θα επιλύσει πληθώρα προβλημάτων που αντιμετωπίζουν σήμερα. Αντί να καταργηθούν οι Σχολικές Επιτροπές ας ισχυροποιηθούν με νομική, λογιστική και γραμματειακή στήριξη από το δήμο. Αντί να συρρικνωθούν οι Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας ας ενισχυθούν με περισσότερα μέλη και ας βοηθηθούν στο ρόλο τους
Με βάσει τα παραπάνω, καλούμε τη δημοτική αρχή πλέον να αποσύρει την πρόταση της αντιδημάρχου και να προχωρήσει σε έναν ουσιαστικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ιδιαίτερα με την σχολική κοινότητα, σχετικά με την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών επιτροπών και των δημοτικών επιτροπών παιδείας.
Με αιφνιδιαστική κίνηση για το σύνολο της σχολικής κοινότητας η αντιδήμαρχος Αθήνας για το Παιδί Μαρία Ηλιοπούλου ανακοίνωσε προ ημερών (και οριακά πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς) μια επαγγελματικά σχεδιασμένη ανατροπή της λειτουργίας των σχολικών επιτροπών στο δήμο της Αθήνας. Με «πρόταση αναδιοργάνωσης» που απέστειλε, ανακοινώνει την απόφασή της να πάψει οριστικά τη λειτουργία 14 σχολικών επιτροπών και 7 δημοτικών επιτροπών παιδείας. Οι εν λόγω επιτροπές διαχειρίζονταν τα τελευταία χρόνια τα λειτουργικά έξοδα των 400 περίπου σχολείων του δήμου και αποφάσιζαν για την αποδοχή ή απόρριψη δεκάδων αιτημάτων τους σύμφωνα με τους κείμενους νόμους και την ισχνή χρηματοδότηση των σχολείων.
Η κίνηση της κας Ηλιοπούλου δεν είναι προϊόν διαλόγου με τα θεσμικά όργανα του Δήμου και της εκπαίδευσης, και συναντά αυτές τις μέρες την πλήρη αντίρρηση και τη σφοδρή αντίδραση όλων των εμπλεκόμενων μερών: εκπαιδευτικών, γονιών, μελών ΔΣ σχολικών επιτροπών, δημοτικών παρατάξεων σε όλα τα επίπεδα εκπροσώπησής τους, ακόμη και αιρετών ή διορισμένων στελεχών της δικής της δημοτικής παράταξης.
Στην αιτιολογική-εισηγητική της έκθεση η αντιδήμαρχος για το Παιδί Μαρία Ηλιοπούλου επικαλείται μια σειρά προβλημάτων της παρούσας δομής, τα οποία κατά τη γνώμη της δικαιολογούν την απόφαση να συγκεντρωθούν οι αρμοδιότητες των εν λόγω οργάνων στα χέρια της κεντρικής διοίκησης του Δήμου.
Η αντιδήμαρχος για το Παιδί αναφέρει ως πρόβλημα την ανάγκη διαθεσιμότητας μεγάλου αριθμού προσώπων για τη συγκρότηση των διοικητικών συμβουλίων των σχολικών επιτροπών. Το επιχείρημα αυτό ουδόλως συναντά την πραγματικότητα, δεδομένου ότι ουδέποτε υπήρξε πρόβλημα στη εκπροσώπηση σε αυτά τα όργανα των θεσμοποιημένων φορέων (διευθυντών σχολείων, εκπροσώπων ενώσεων γονέων, εκπροσώπων δημοτικών παρατάξεων αντιπολίτευσης). Ενδεχόμενο πρόβλημα πρόθυμων και εργατικών στελεχών της διοικούσας δημοτικής παράταξης δεν μπορεί να βαφτίζεται πρόβλημα συγκρότησης και δεν δικαιολογεί την κατάργηση των σχολικών επιτροπών.
Στο πρόβλημα της απουσίας εξειδικευμένων γνώσεων λογιστικού ή νομικού περιεχομένου στα μέλη των σχολικών επιτροπών η αντιδήμαρχος εντοπίζει ένα δεύτερο πρόβλημα. Γεγονός είναι ότι ουδέποτε η αρμόδια αντιδήμαρχος απάντησε στις επανειλημμένες οχλήσεις των διοικητικών συμβουλίων για νομική, γραμματειακή και λογιστική υποστήριξη των σχολικών επιτροπών από μέρους του δήμου. Αντί να ενισχύσει τις σχολικές επιτροπές με διοικητικό προσωπικό που θα υποστήριζε νομικά, λογιστικά και γραμματειακά τη λειτουργίας τους, η αντιδήμαρχος παιδείας αποφασίζει την κατάργησή τους χρησιμοποιώντας ως επιχείρημα το αίτημα στο οποίο ποτέ δεν απάντησε αρμοδίως.
Η αντιδήμαρχος παιδείας κατηγορεί τις σχολικές επιτροπές για αλληλοεπικαλύψεις αρμοδιοτήτων, ελλιπή κάλυψη των δαπανών και μη ενημέρωση της διεύθυνσης παιδείας με πίνακες κατανομής λειτουργικών δαπανών. Έχει ενδιαφέρον να το λέει αυτό η αντιδήμαρχος που είναι μέλος όλων αυτών των σχολικών επιτροπών καταλαμβάνοντας θέση στο δεκαπενταμελές Δ.Σ., στις οποίες ουδέποτε εμφανίστηκε, ούτε καν «εθιμοτυπικά», προκειμένου έστω να διαπιστώσει εξ ιδίοις όμμασι τα λειτουργικά τους ζητήματα. Η κυρία Ηλιοπούλου κατηγορεί για κακή λειτουργία τις σχολικές επιτροπές, των οποίων τη διοίκηση όρισε η ίδια και η διοικούσα δημοτική παράταξη που εκπροσωπεί και για τη λειτουργία των οποίων ευθύνεται η ίδια, χωρίς τόσο καιρό να ανταποκρίνεται επιλύοντας τα προβλήματα που της κατατίθενται. Θα είναι τουλάχιστον αφελές να θεωρεί η αντιδήμαρχος για το παιδί πως οι εργολαβίες του δήμου για τη συντήρηση και το χρωματισμό των σχολείων δεν υπάρχουν καν, λόγω των… αλληλοεπικαλύψεων αρμοδιοτήτων. Η μόνη αλληλοεπικάλυψη που αποδεχόμαστε ως Ένωση Γονέων της 5ης ΔΚΔΑ είναι που δεν μπορούμε να αποτρέψουμε τους γονείς να πληρώνουν και να βάφουν οι ίδιοι τόσα χρόνια τα σχολεία, αφού ο Δήμος κωφεύει στα αιτήματα των σχολείων. Το μόνο που συχνά γίνεται είναι οι σχολικές επιτροπές να δίνουν χρήματα για τα χρώματα, αναγνωρίζοντας, λόγω σύνθεσης του ΔΣ τους και εγγύτητας με τα ζητήματα και τους σχολικούς χώρους, τη σοβαρότητα του προβλήματος.
Η αντιδήμαρχος για το παιδί κα Ηλιοπούλου μιλάει στην εισηγητική της έκθεση για αυξημένα ταμειακά υπόλοιπα των σχολικών επιτροπών που λιμνάζουν στα ταμεία τους. Προφανώς δεν αναφέρεται στη σχολική επιτροπή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της 5ης ΔΚΔΑ που διαχειρίζεται τις ανάγκες της δεύτερης πολυπληθέστερης μαθητικής κοινότητας του δήμου. Γιατί γνωρίζει καλά το έλλειμμα που δημιούργησε η κακοδιαχείριση του προηγούμενου προέδρου της Κώστα Καραδήμα, ανιψιού του τότε αντιδήμαρχου παιδείας κου Λαμπρακάκη (με ανάληψη υποχρεώσεων μεγαλύτερη από τα ταμειακά δεδομένα γύρω στις 250.000 ευρώ σύμφωνα με τις διαπιστώσεις του Διοικητικού Συμβουλίου και χωρίς να έχουμε ακόμα το πόρισμα των ορκωτών λογιστών που θα ολοκληρώσει την εικόνα). Προφανώς ο εν λόγω πρόεδρος είχε τα αυξημένα προσόντα που ζητάει η κυρία Ηλιοπούλου, προς τούτο δε διορίστηκε στην εν λόγω θέση. Προφανώς αυτά τα αδιάθετα ταμειακά υπόλοιπα αναζητούν και οι ορκωτοί λογιστές που ενεργοποίησε σύσσωμο το νέο διοικητικό συμβούλιο της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της 5ης ΔΚΔΑ και η νυν πρόεδρός του Γιώτα Μαρινοπούλου, συνεχίζοντας τις προσπάθειες των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου που είχαν την ατυχία να συνυπάρξουν με τον Καραδήμα την περίοδο 2011-2014!
Η κυρία αντιδήμαρχος για το Παιδί κατηγορεί της σχολικές επιτροπές για καθυστερημένη κατάθεση απολογισμών, αλλά επιλέγει να μην αναφέρει τους λόγους αυτής της καθυστέρησης επιχειρώντας με αυτή την απόκρυψη να ισχυροποιήσει την πρόταση κατάργησής τους. Αλήθεια, γιατί οι Σχολικές Επιτροπές της 5ης ΔΚΔΑ παρέδωσαν φέτος έγκαιρα τους απολογισμούς τους, η δε δευτεροβάθμια παρά τις αντιξοότητες που δημιουργούν στη λειτουργία της οι συνέπειες της κακοδιαχείρισης Καραδήμα; Γιατί η κα Ηλιοπούλου αντί να περιμένει απολογισμούς δεν διέθεσε οικονομικούς υπαλλήλους του δήμου προκειμένου να βοηθήσουν στη σύνταξή τους, όπως επανειλημμένα της ζητήθηκε από τις σχολικές επιτροπές;
Η κα αντιδήμαρχος παιδείας κάνει την τιμή στη ΣΕΔΕ της 5ης ΔΚΔΑ να αναφέρεται στην εισηγητικής της έκθεση στον έλεγχο από ορκωτούς λογιστές. Δεν αναφέρει όμως από ποιους ζητήθηκε, από ποιους υποστηρίχθηκε και από ποιους δεν υποστηρίχθηκε, και αναφερόμαστε προφανώς στην ίδια που αρνήθηκε την παρουσία της σε συνεδριάσεις του ΔΣ για το εν λόγω θέμα.
Τέλος η αντιδήμαρχος παιδείας στην αδύναμη επιχειρηματολογία της που κατά τη ίδια και τους τεχνοκράτες συντάκτες της εισηγητικής της έκθεσης δικαιολογεί την κατάργηση των σχολικών επιτροπών κάνει αναφορά σε ερωτήσεις στο δημοτικό συμβούλιο σχετικά με παρατυπίες στη λειτουργία των σχολικών επιτροπών. Αρνούμαστε να δεχτούμε πως η αναφορά της αντιδημάρχου για το Παιδί στα δημοτικά συμβούλια υποκρύπτει αντίληψη φόβου και άρνησης του ελεγκτικού τους ρόλο. Αν η ίδια ασκεί πλημμελώς τον εποπτικό της ρόλο, κάποιοι άλλοι οφείλουν να το κάνουν στη θέση της.
Η πρόταση για την αναδιοργάνωση των Δημοτικών Επιτροπών Παιδείας και των Σχολικών Επιτροπών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου της Αθήνας, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική-εισηγητική έκθεση της Αντιδημάρχου για το παιδί Μαρίας Ηλιοπούλου, μας βρίσκει πλήρως αντίθετους ως Ένωση Γονέων της 5ης ΔΚΔΑ.
Θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων της 5ης Δημοτικής Κοινότητας του Δήμου της Αθήνας έχει στην ευθύνη το δεύτερο μεγαλύτερο αριθμό μαθητών από όλες της Κοινότητες του Δήμου. ( 63 Σχολικές μονάδες με συνολικό αριθμό μαθητών μαθητριών 9773). Η δράση μας και η εκπροσώπηση μας στα θεσμικά όργανα του Δήμου (ΔΕΠ-ΣΕ) είναι γνωστή. Όπως γνωστοί είναι οι αγώνες μας για την πρωινή βάρδια των σχολείων , την αποτροπή των συγχωνεύσεων, την διασφάλιση της χρήσης του δημόσιου χώρου, την παρέμβαση μας σε ζητήματα διαφθοράς των προέδρων των Σ.Ε. και διευθυντών Σχολείων. Είμαστε βέβαιοι ότι ένας από τους λόγους που δεν ζητήθηκαν οι απόψεις μας και οι προτάσεις που έχουμε για την καλύτερη λειτουργία των σχολικών επιτροπών είναι η καθημερινή μας παρέμβαση στα δρώμενα της σχολικής Κοινότητας.
Καλούμε τα θεσμικά όργανα του Δήμου, τις δημοτικές παρατάξεις, τα διοικητικά συμβούλια σχολικών επιτροπών και δημοτικών επιτροπών παιδείας, τους προέδρους των σχολικών επιτροπών, καθηγητές και δασκάλους να τοποθετηθούν στην επιχειρούμενη γραφειοκρατικοποίηση και το συγκεντρωτισμό των οργάνων που θα διαχειρίζονται τις ανάγκες λειτουργίας των σχολείων της Αθήνας. Η επιχειρούμενη συγκέντρωση αρμοδιοτήτων αποτελεί πλήγμα στη δημοκρατική και αποκεντρωμένη λειτουργία του δήμου, η σύνδεση σχολείου - τοπικής κοινότητας θα αποδυναμωθεί πλήρως, και θα αφαιρεθεί από τους πολίτες και τα θεσμοποιημένα όργανα της εκπαίδευσης ο έλεγχος, η συμμετοχή και η παρέμβαση στα ζητήματα που άμεσα τους αφορούν. Η συγκέντρωση αρμοδιοτήτων σε ένα κεντρικό όργανο θα κληθεί να αντιμετωπίσει από Σεπτέμβρη εκατοντάδες αιτήματα από τα 400 περίπου σχολεία της αρμοδιότητάς του. Αναρωτιόμαστε με πόση ταχύτητα θα διατίθενται οι σχολικοί χώροι που θα ζητούνται από τα σχολεία και τους συλλόγους γονέων. Θα υπηρετήσει το νέο όργανο την ιδέα των ανοιχτών σχολείων στην κοινωνία; Θα αντιμετωπίζει με την εγγύτητα και την αντίληψη που αυτή επιτρέπει την λογική ιεράρχηση των αναγκών;
Είναι σε όλους φανερό ότι η συμμετοχή δημοτικών υπαλλήλων στο έργο των Σ.Ε., μέσω μιας οργανωμένης και συστηματικής διοικητικής και οικονομικής υποστήριξης, θα αναβαθμίσει πλήρως την λειτουργία τους και θα επιλύσει πληθώρα προβλημάτων που αντιμετωπίζουν σήμερα. Αντί να καταργηθούν οι Σχολικές Επιτροπές ας ισχυροποιηθούν με νομική, λογιστική και γραμματειακή στήριξη από το δήμο. Αντί να συρρικνωθούν οι Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας ας ενισχυθούν με περισσότερα μέλη και ας βοηθηθούν στο ρόλο τους
Με βάσει τα παραπάνω, καλούμε τη δημοτική αρχή πλέον να αποσύρει την πρόταση της αντιδημάρχου και να προχωρήσει σε έναν ουσιαστικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ιδιαίτερα με την σχολική κοινότητα, σχετικά με την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών επιτροπών και των δημοτικών επιτροπών παιδείας.
14/6/2016
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Γονέων της της 5ης
Δημοτικής Κοινότητας της Αθήνας