15/10/2013

Τι γίνεται με τα ολοήμερα σχολεία

ή
το ιστορικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου...

Στις 9/9 του 2013, μία ημέρα πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου αποψίλωσης του Λυκείου και δύο ημέρες πριν από τον αγιασμό, ο υπουργός Παιδείας υπογράφει τη διάλυση του ολοήμερου σχολείου με εγκύκλιο που στέλνει στους περιφερειακούς διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και στους διευθυντές πρωτοβάθμιας. Η εγκύκλιος, με αριθμό πρωτοκόλλου 125334/Γ1, έχει θέμα «οδηγίες σχετικά με την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία» και ορίζει τα εξής:

1. Oι εκπαιδευτικοί ΠΕ70, δηλαδή οι δάσκαλοι, να τοποθετούνται κατά προτεραιότητα στο πρωινό πρόγραμμα, ώστε να στελεχωθούν όλα τα πρωινά τμήματα (που φυσικά δεν είναι στελεχωμένα).

2.Nα τοποθετηθεί μόνο ένας εκπαιδευτικός στο ολοήμερο πρόγραμμα των σχολικών μονάδων, πλην αυτών που λειτουργούν με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), κι αυτό «εφόσον υπάρχει διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό». 

Συμπέρασμα, η στελέχωση των πρωινών τμημάτων θα γίνει από τους δασκάλους των ολοήμερων. Και τι θα γίνει το ολοήμερο πρόγραμμα; Αυτά για τα σχολεία που δεν ανήκουν στη ζώνη των ΕΑΕΠ. 

Ας δούμε τώρα τι θα γίνει και με τα σχολεία αυτής της κατηγορίας, στα οποία οι μαθητές σχολάνε στις 14:00θεωρητικά, 13:15 σήμερα και αν ζητηθεί από τους γονείς τους, μένουν και στο ολοήμερο, μέχρι τις 16:15. «Στις σχολικές μονάδες με ΕΑΕΠ θα λειτουργήσει ολοήμερο πρόγραμμα, με τις διαθέσιμες ώρες των εκπαιδευτικών ΠΕ 70, καθώς και των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων». 

Αν μετά απ' όλα αυτά μείνει κάποιος... ο δάσκαλος, να έχει διαθέσιμες ώρες, «προηγείται η δημιουργία και λειτουργία ολοήμερου τμήματος για τους μαθητές των Α', Β', Γ' και Δ' τάξεων και, εφόσον υπάρχει δυνατότητα, δημιουργείται ολοήμερο τμήμα και για τις υπόλοιπες τάξεις». Τα υπόλοιπα παιδιά μπορούν προφανώς να μένουν μόνα τους στο σπίτι, μέχρι να γυρίσουν οι γονείς τους από τις δουλειές τους...όσοι ακόμα έχουν.

Την εγκύκλιο του υπουργού ο περιφερειακός διευθυντής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Αττικής, Δ. Γκίνης, βαφτίζει υπουργική απόφαση και ζητεί από τους διευθυντές των δημοτικών σχολείων Αττικής «να στελεχώσουν με το σύνολο του υπάρχοντος προσωπικού των εκπαιδευτικών ΠΕ70 τις τάξεις του Πρωινού Προγράμματος, υπολογίζοντας ότι χρειάζονται μόνο ένα δάσκαλο(ΠΕ70) για το Ολοήμερο πρόγραμμα των σχολείων και κανένα δάσκαλο(ΠΕ70) για το Ολοήμερο πρόγραμμα των Ε.Α.Ε.Π.». 

Μάλιστα, ο περιφερειακός διευθυντής Αττικής, ερμηνεύοντας τις αλλαγές που του προστάζονται, σημειώνει ότι «το Ολοήμερο Πρόγραμμα θα λειτουργήσει κανονικά με άλλη εσωτερική δομή (κυρίως με εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων) κάτι που θα ολοκληρωθεί σταδιακά».

Όλα τα παραπάνω οδηγούν στο τραγικό συμπέρασμα ότι: 

Οι μαθητές των σχολείων του αναμορφωμένου προγράμματος δεν δικαιούνται κανένα δάσκαλο. Αν λειτουργήσει ολοήμερο τμήμα θα είναι από τα διαθέσιμα είτε των δασκάλων είτε των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων υπάρχουν μεγάλα κενά παρά τις υποχρεωτικές μετατάξεις που έγιναν από τα γυμνάσια της χώρας. Είναι σαφές λοιπόν ότι στην πλειοψηφία των σχολείων του Αναμορφωμένου Προγράμματος δεν θα λειτουργήσει ολοήμερο. Μέχρι σήμερα στην 5η Δημοτική Κοινότητα του Δήμου της Αθήνας τα περισσότερα σχολεία (Ε.Α.Ε.Π.) λειτουργούν μέχρι τις 13:15 (24ο, 46ο, 109ο,113ο, 129ο ,142ο ..).

Οι μαθητές των υπόλοιπων σχολείων στη πλειονότητας τους μέχρι τώρα λειτουργούν με πολλά κενά χωρίς να καλύπτουν τους μαθητές και τις μαθήτριες που έχουν δηλώσει συμμετοχή στο ολοήμερο σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων είναι ελάχιστοι έως ανύπαρκτοι, η δε αναλογία διδάσκοντα/ μαθητή στα ολοήμερα φτάνει να είναι 1 προς 50.

Με άλλα λόγια, ο υπουργός Παιδείας πάει να καλύψει τα κενά καταργώντας μεγάλα κομμάτια της εκπαίδευσης κλείνοντας ουσιαστικά το ολοήμερο σχολείο.

Σημειώνουμε επίσης ότι «το Υπουργείο θεωρεί το ολοήμερο πρόγραμμα του δημοτικού σχολείου ως δομή χωρίς μόνιμους εκπαιδευτικούς» καθώς προχώρησε στην πρόσληψη 873 δασκάλων μέσω ΕΣΠΑ για την κάλυψη λειτουργικών κενών αποκλειστικά και μόνο στο απογευματινό πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων. Επομένως η σταθερή δουλειά εξοβελίζεται και το πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου θα παρέχεται στους μαθητές μόνο με την προϋπόθεση ότι υπάρχουν ευρωπαϊκά κονδύλια για την χρηματοδότησή του!

Όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και μαθήτριες, σε κοινό ΜΕΤΩΠΟ

με όλη την ΚΟΙΝΩΝΙΑ. 

Διεκδικούμε:
Το ολοήμερο σχολείο να λειτουργεί με μόνιμους εκπαιδευτικούς και όχι εκπαιδευτικούς "τρεχαντήρια". 

Με εκπαιδευτικούς ειδικότητας σε όλο το πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου και στις 14:00 αλλά και ως τις 16:15 . 

Να εξασφαλιστεί η λειτουργία της πρωινής ζώνης που κρέμεται σε μια κλωστή.

Και ταυτόχρονα να υπάρχει "υπεύθυνος" δάσκαλος και μετά τις 14:00.

Είναι προφανές ότι δεν μπορούν να λειτουργούν ολοήμερα τμήματα με 30-40 παιδιά.
Δεν θέλουμε να μετατραπούν τα Ολοήμερα Σχολεία σε «παιδοφυλακτήρια». 

Ζητάμε να υπάρχει τραπεζοκόμος στα ολοήμερα που θα ζεσταίνει το φαί - γιατί κρύο δεν τρώγεται- ΔΩΡΕΑΝ -να μην πληρώνουν οι γονείς. 

Πιστεύουμε και είναι φανερό σε όλους μας ότι Κανένας Φορέας δεν πρέπει να "διευκολύνει" την κατάργηση του ολοήμερου σχολείου, ζητώντας από τους γονείς να πληρώσουν από την τσέπη τους "υπάλληλο φύλαξης". Αντίστοιχες ενέργειες οδήγησαν στην κατάργηση του Ολοήμερου Σχολείου. Δεν συνάδουν με το πνεύμα και την λειτουργία των Συλλόγων Γονέων δημιουργούν παιδιά δύο ταχυτήτων όπως και σχολεία αντίστοιχα. 

Για όλα αυτά Δεν θα τους αφήσουμε να ρημάξουν τα όνειρα μας. 

Για μας η παιδεία αποτελεί καθολικό ανθρώπινο δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό.

Όλοι οι γονείς έχουμε έναν ξεκάθαρο στόχο: το να διασφαλίσουμε το δικαίωμα όλων των παιδιών μας στη μόρφωση σε μια ποιοτικά αναβαθμισμένη εκπαίδευση. 



το ΧΡΩΣΤΑΜΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ